شیرینی پزی حرفه ای با 1TouchFood
فروشگاه is
به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 9
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 133
بازدید سال : 666
بازدید کلی : 4062
شیرینی پزی حرفه ای با 1TouchFood

 

 

شیرینی‌ها، یکی از قدیمی‌ترین دسرهای ایرانی هستند که به مناسب‌های مختلف در جشن‌ها، مراسم‌ها، اعیاد و … تهیه می‌شوند. شیرینی‌های ایرانی انواع مختلفی دارند. هر گوشه‌ای از ایران را که نگاه کنید مدل‌های مختلفی از شیرینی‎های سنتی ایرانی را می‌بینید که هم‌چنان یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده و حتی به عنوان سوغاتی آن شهر مطرح می‌باشند.

شیرینی گردویی، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های ایرانی است. این شیرینی شکلی دایره مانند دارد و بر روی آن ترک‌هایی دیده می‌شود. بخش عمده این شیرینی، همان‌طور که از نامش پیداست، از گردو تشکیل شده است. از دیگر موادی که برای تهیه شیرینی گردویی استفاده می‌شود، می‌توان به شکر و تخم‌ مرغ اشاره کرد. دستور‌العمل‌های متفاوتی برای شیرینی گردویی وجود دارد.

برخی افراد از آرد برنج برای تهیه شیرینی گردویی استفاده می‌کنند. آموزش‌هایی نیز وجود دارد که در آن به جای آرد از خرده‌های کیک  برای درست کرن شیرینی استفاده می‎شود. ما در این‌جا طرز تهیه شیرینی گردویی با خرده کیک را توضیح داده و نکات مهم و کلیدی برای بهتر شدن این نوع شیرینی را نیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سوهان قم، گز اصفهان، باقلوای یزد، نون برنجی کرمانشاه و … تعدادی از معروف‌ترین شیرینی‎های سنتی هستند که طرفداران زیادی در بین مردم دارند. شیرینی گردویی، از جمله قدیمی‌ترین شیرینی‌های ایرانی است که از زمان‌های دور در قنادی‌ها پخت شده و به عنوان شیرینی عید یا در مناسبت‌هایی چون عروسی، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تاریخ مشخصی از این نوع شیرینی در دست نیست، اما طعم حسی نوستالژیک دارد و ما را یاد روزهای کودکی‌مان می‌اندازد. به نظر می‌رسد این شیرینی بیشتر موردعلاقه مردم تهران بوده است که بعدها به دیگر شهرها نیز راه یافت و یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران شد.

مواد اولیه با کیفیت و مرغوب همیشه کیفیت کار را در آشپزی شدیدا ارتقا خواهد داد. همیشه در کنار مواد اولیه با کیفیت مدیریت بر روی شعله نیز از مهمترین نکات است. اگر مدیریت شعله را نداشته باشید مطمینا شیرینی گردویی شما خشک خواهد شد. باقلوا هم از شیرینی های بسیار خوشمزه است.

آموزش کیک و شیرینی با 1TouchFood

کیک در واقع نوعی شیرینی است که از کشورهای اروپایی به دیگر نقاط جهان راه یافته است. بر اساس نظریه باستان‌شناسان، کیک قدمتی بسیار طولانی دارد و منشا آن به دوران باستان برمی‌گردد. مردم  آن دوران قطعه‌ای از خمیر را به صورت مسطح درآورده و بر روی آتش می‌پختند و به آن کیک می‌گفتند.

آن‌چه از تاریخچه کیک برمی‌آید، کیک‌های قدیمی ظاهری شبیه به نان داشتند و مانند آن پخت می‌شدند. تنها تفاوت آن‌ها با نان، حذف ماده مخمر از خمیر  و اضافه کردن تخم‌مرغ به آن بود.  کیک‌های امروزه تفاوت بسیاری با کیک‌های قدیمی دارند و در انواع مختلف و با مزه‌های متفاوت تهیه می‌شوند.

همانطور که می دانید مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بزرگترین آموزش کیک پزی را دارد.

اولین دستور کیک، در کتاب آشپزی مربوط به سال 1727 میلادی نوشته شده است. در این دستور از تخم‌مرغ برای پف کردن کیک استفاده میشد و مخمر به طور کلی حذف شده بود. با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، اجاق‎ها به آشپزخانه‌ها راه پیدا کردند. این اجاق‌ها پخت کیک را آسان‌تر و باکیفیت‌تر می‌کرد.

در سال ۱۸۴۰ ماده‌ای با عنوان جوش شیرین و سال ۱۸۵۰ بیکینگ پودر به دستور پخت کیک اضافه شد. این مواد زمان پخت کیک را کوتاه‌تر می‌کردند و  تغییراتی نیز در بافت آن ایجاد می‌نمودند. در طی سالیان متمادی انواع کیک‌ها گسترش بیشتری پیدا کرد و دستورات متنوعی برای آن نوشته شد. کیک‌های سبک‌تر شدند و بافت بهتر و نرم‌تری پیدا کردند.

به خودتان ایمان داشته باشید که می توانید یک صبحانه یا عصرانه بینظیر را با این کیک خوشمزه تهیه کنید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی دنیایی از کیک ها را برایتان آموزش داده است و امیدوار است که باز هم بتواند بر کمیت و کیفیت آنها بیافزاید. حتما با ما باشید و پیگیر دستورهای غذایی جدید باشید.

آموزش آشپزی می بایست بسیار اصولی انجام شود. حواستان جمع باشد. بایستی دست پخت آشپزی خودتان را دگرگون کنید. برای اینکار می بایست دستور پخت های جدید و به روزی را در دسترس خودتان داشته باشید. دنیایی از اطلاعات آشپزی را می توانید در سایت آموزش آشپزی مشاهده نمایید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی همیشه بهترین اطلاعات را به شما عزیزان منتقل خواهد کرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 987
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود